Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

Τέλος στο «χαράτσι» για εισιτήριο εντός λεωφορείων του ΟΑΣΘ - Μειωμένο εισιτήριο για όλους κάτω των 18



Την αλλαγή του λογισμικού ώστε να μην υπάρχει πια επιπλέον επιβάρυνση για τα εισιτήρια που εκδίδονται εντός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ καθώς και την κυκλοφορία με μειωμένο εισιτήριο όλων των ατόμων έως των 18 ετών αποφάσισε μεταξύ άλλων το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση. 


Για τις αποφάσεις αυτές που αναμένεται να τεθούν άμεσα σε εφαρμογή μίλησε Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης.

Μετά τις ανακοινώσεις που έκανε ο υπουργός Μεταφορών στην ΔΕΘ, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ στην χθεσινή του συνεδρίαση επικύρωσε μία σειρά αποφάσεων και μένει να σταλούν τα σχετικά έγγραφα προς το υπουργείο για τα εξής ζητήματα:

Αρχικά, υπάρχει και επισήμως η απόφαση να μην χρεώνονται τα βασικά εισιτήρια των 0,50 και 1 ευρώ με 0,10 ευρώ επιπλέον, όταν αυτά εκδίδονται στα μηχανήματα εντός των λεωφορείων. Πλέον, δηλαδή, τα εισιτήρια θα κοστίζουν το ίδιο είτε στα εκδοτήρια είτε εντός των λεωφορείων. Άλλωστε, η επιβάρυνση των 10 λεπτών που πλέον θα καταργηθεί, αποτελούσε, όπως επισήμανε ο κ. Παναγιωτίδης, μια από τις κύριες αιτίες με τις οποίες ο επιβάτης χρεωνόταν τη μη επιστροφή των ρέστων. 
Να σημειωθεί πως πλέον τα μηχανήματα εντός των λεωφορείων θα έχουν τιμές 0,5 ευρώ,1 ευρώ και 2 ευρώ ενώ τα υπόλοιπα εισιτήρια πολλαπλών διαδρομών που έχουν ενδιάμεσες τιμές, θα τα προμηθεύεται ο κόσμος από τα εκδοτήρια. Όπως μάλιστα επισήμανε ο κ. Παναγιωτίδης η επικείμενη αυτή αλλαγή στο λογισμικό δεν θα κοστίσει τίποτα στον Οργανισμό και θα γίνει από τεχνικά συνεργεία του ΟΑΣΘ.

Επιπλέον, όσον αφορά την κυκλοφορία των μαθητών και των νέων, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου επικυρώθηκε η απόφαση ώστε όλοι οι νέοι έως 18 ετών να κυκλοφορούν με μειωμένο εισιτήριο με την επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας. Το εν λόγω μέτρο αναμένεται να τεθεί άμεσα σε ισχύ.

Παράλληλα, σχετικά με τους ελεγκτές, η σύμβαση που υπήρχε με την ιδιωτική εταιρία έχει σταματήσει, ήδη τον Αύγουστο δεν παρήγαγε ελεγκτικό έργο μέσα στα λεωφορεία και πλέον ο έλεγχος γίνεται μόνο από τους ελεγκτές του Οργανισμού. Κατά την χθεσινή συνεδρίαση, αποφασίστηκε δε να καταργηθεί η πρόσθετη αμοιβή που είχαν οι ελεγκτές του Οργανισμού, όταν βεβαίωναν κάποιο πρόστιμο. Επρόκειτο για μία «στρεβλή αντίληψη και νοοτροπία», όπως την χαρακτήρισε ο κ. Παναγιωτίδης κατά την οποία για κάθε πρόστιμο που βεβαίωναν οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ εισέπρατταν και 6 ευρώ ανά πρόστιμο.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι διαγραφές προστίμων που είχαν βεβαιωθεί σε ανέργους και μάλιστα κάποιοι εξ αυτών πρόκειται να λάβουν πίσω τα χρήματα που είχαν πληρώσει. Όπως εξήγησε ο κ. Παναγιωτίδης υπάρχουν άνεργοι που είχαν πληρώσει τα πρόστιμα που τους είχαν βεβαιωθεί και επειδή εμπίπτουν μέσα στις ημερομηνίες που έχουν τεθεί για την ακύρωση των προστίμων, στους ανέργους αυτούς θα επιστραφούν τα 60 ευρώ του προστίμου.

Από εκεί και πέρα, σχετικά με τον στόλο των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης, ο κ. Παναγιωτίδης ανέφερε πως τις τελευταίες 4 ημέρες κυκλοφορούν 380-385 λεωφορεία και εντός των επόμενων 2 εβδομάδων επιδιώκεται να κυκλοφορούν πάνω από 400. «Είναι ένας μεγάλος μέσος όρος που έχει σταθεροποιηθεί αυτό το διάστημα και δείχνει ότι έχουμε σταθεροποιήσει μία κυκλοφορία αρκετά μεγάλη σε σχέση με παλιότερες μέρες και ελπίζουμε στο επόμενο 15ήμερο να ξεπεράσουμε τα 400 σε μόνιμη βάση», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Σε σχέση με παλιότερα -με τα 240 που παραλάβαμε- είμαστε καλά, αλλά σε σχέση με το τι χρειάζεται η πόλη, είμαστε ακόμη πίσω», πρόσθεσε αναφερόμενος στον απώτερο στόχο να κυκλοφορούν 520 λεωφορεία που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης. Σημείωσε ωστόσο πως «κάθε μέρα που περνάει, η προσπάθεια αποκτάει και καλύτερες προϋποθέσεις»

Τέλος, όσον αφορά τα οχήματα που κινούνται στην δυτική Θεσσαλονίκη και για τα οποία υπήρχαν πολλά παράπονα από τους κατοίκους των περιοχών αυτών, ο κ. Παναγιωτίδης σημείωσε πως «σε σχέση με την ποιότητα των λεωφορείων υπήρχε μία ετεροβαρής κατάσταση ανάμεσα στις γραμμές», καθώς υπήρχαν γραμμές που το σύνολο των λεωφορείων τους ήταν καινούργια, ενώ άλλες γραμμές, όπως στις δυτικές συνοικίες, που είχαν λεωφορεία μεγαλύτερης ηλικίας. Πλέον, όπως σημείωσε ο ίδιος, τα μισά λεωφορεία της γραμμής 27 προς Σταυρούπολη και σχεδόν τα μισά λεωφορεία της γραμμής 21 προς Εύοσμο, κινούνται με καινούργια ηλικιακά λεωφορεία και άμεσα πρόκειται να γίνει το ίδιο με τα μισά λεωφορεία και στις γραμμές 32 και 34 (Ευόσμου και Ηλιούπολης) και θα επεκταθεί το μέτρο και στην Μενεμένη και στην Πολίχνη.