Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Βυθισμένες στα ελλείμματα οι συγκοινωνίες: Μαύρη τρύπα εκατ. ευρώ σε Μετρό, ΗΣΑΠ και λεωφορεία!

Εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 58 εκατ. ευρώ - Όλες οι ελπίδες στρέφονται στο ηλεκτρονικό εισιτήριο και την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.


Βυθισμένες στα ελλείμματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και το 2017, σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς τους, που εγκρίθηκαν ύστερα από ολιγοήμερη καθυστέρηση.


Αναλυτικά το συνολικό έλλειμμα και για τις δύο εταιρείες έχει προϋπολογιστεί να φθάσει τα 58,2 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος, πρόβλεψη που θεωρείται ωστόσο αρκετά αισιόδοξη.

Παρά το γεγονός ότι προς το τέλος του έτους αναμένεται η πλήρης λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο εκτιμάται ότι θα εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό μία από τις βαθύτερες πληγές των συγκοινωνιακών φορέων, που είναι η εισιτηριοδιαφυγή, δεν αναμένεται να αντιστρέψει την ελλειμματική εικόνα των οικονομικών τους.

Σημειώνεται ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα μεγέθη που προβλέπονται στους προϋπολογισμούς των συγκοινωνιακών εταιρειών αναθεωρούνται επί τα χείρω, με αποτέλεσμα να επανακαθορίζεται στην πορεία του έτους και το ύψος της κρατικής επιδότησης.

Φέτος, ωστόσο, δεν προβλέπεται κρατική επιχορήγηση για την ενίσχυση των συγκοινωνιακών φορέων, γεγονός το οποίο δεν αποκλείεται να υπονομεύσει ακόμη και τη βιωσιμότητά τους.

Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι η μέχρι πρότινος κερδοφόρα και απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης εταιρεία ΣΤΑΣΥ (διαχειρίζεται μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ) θα «κλείσει» με έλλειμμα 22,4 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, οι ΟΣΥ πρόκειται να καταγράψουν ζημίες 35,8 εκατ. ευρώ το 2017.

Τα μεγέθη του προϋπολογισμού για το 2017 εγκρίθηκαν από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη και τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.


Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του 2016 προέβλεπε μεγαλύτερα ελλείμματα (συνολικά 77 εκατ. ευρώ και για τις δύο εταιρείες) από αυτά του 2017.