Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Δρομολόγια τρόμου σε «εμπόλεμη ζώνη» για τις αστικές συγκοινωνίες !!!

Της Μαρίας Μόσχου

«Μαύρη τρύπα» 3 εκατ. ευρώ έχουν προκαλέσει στα ταμεία του ΟΑΣΑ οι επιθέσεις με μολότοφ που οδήγησαν στην ολοσχερή καταστροφή έξι τρόλεϊ και δύο λεωφορείων μέσα σε περίπου ενάμιση χρόνο στην περιοχή γύρω από το Πολυτεχνείο.

Η «αιμορραγία» εσόδων για την ΟΣΥ είναι ακόμα μεγαλύτερη αν υπολογίσει κανείς ότι οι απώλειες των οχημάτων έχουν οδηγήσει σε λιγότερα δρομολόγια και άρα λιγότερα εισιτήρια! Στο έλεος αναρχικών και χούλιγκαν είναι οι αστικές συγκοινωνίες θέτοντας καθημερινά σε κίνδυνο επιβάτες και οδηγούς αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ τόσο στην περιοχή του Πολυτεχνείου όσο και σε πολλές ακόμα περιοχές της Αττικής. Τα τρία ολοσχερώς καμένα τρόλεϊ που πυρπολήθηκαν από αναρχικούς την περασμένη Δευτέρα μπροστά από το Πολυτεχνείο αλλά και το επεισόδιο με την επίθεση ομάδας Ρομά με πέτρες  σε λεωφορεία που εκτελούσε δρομολόγιο στο Μενίδι είναι τα τελευταία συμβάντα που προκάλεσαν τρόμο στους επιβάτες αλλά και στους οδηγούς οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ζητώντας την λήψη άμεσων μέτρων «για να μη θρηνήσουμε θύματα».
Μάλιστα πληθαίνουν τα δρομολόγια που αποτελούν πλέον «κόκκινες γραμμές» για τους εργαζομένους στην ΟΣΥ οι οποίοι φοβούνται όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και τους επιβάτες ζητώντας να μην εκτελούν τα σχετικά δρομολόγια.

Φόβος... μετακίνησης στη Δυτική Αττική
Ομως το Πολυτεχνείο δεν είναι το μοναδικό σημείο που επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών  κινδυνεύουν κατά τη μετακίνησή τους. Μία ακόμη επικίνδυνη επίθεση με πέτρες, εναντίον λεωφορείου του ΟΑΣΑ εξελίχθηκε το βράδυ της περασμένης Κυριακής στο Μενίδι. Το περιστατικό καταγράφηκε στις 21:30 στην οδό Δημητρίου Δέδε, όταν μία ομάδα ατόμων Ρομά, επιτέθηκε με σφοδρότητα, εκτοξεύοντας πέτρες εναντίον του λεωφορείου 729 που κινούταν στην συγκεκριμένη οδό. Ο 46χρονος οδηγός κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματος και να το απομακρύνει από την περιοχή σε ασφαλές σημείο προκειμένου να ειδοποιήσει την αστυνομία. Στο όχημα, που εκτελούσε το δρομολόγιο Άνω Λιόσια-Ζεφύρι-Μενίδι εκείνη τη στιγμή επέβαιναν περίπου 10 επιβάτες.

Από τις πέτρες έσπασαν πλαϊνά τζάμια του λεωφορείου χωρίς ευτυχώς να καταγραφούν τραυματισμοί. Αλλά περιστατικά συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά και σε ακόμα τρεις λεωφορειακές γραμμές στην δυτική Αττική με τους εργαζόμενους να έχουν συντάξει και αποστείλει επιστολές προς τον υπουργό Δημοσίας τάξης κ. Ν. Τόσκα από την Άνοιξη  ζητώντας να παρέμβει με περισσότερη αστυνόμευση. Πρόκειται για τις γραμμές Α10 και Β10 κατά μήκος της λεωφόρου Δημοκρατίας στην περιοχή Μενιδίου, στη στάση Τελωνείο, 16η Μενιδίου και 17η Μενιδίου καθώς και κατά μήκος της Παναγίας Γρηγορούσας στο Ζεφύρι απ΄ όπου διέρχεται η λεωφορειακή γραμμή 735 και ειδικότερα στη στάση Εσχατέα και Άγιο Αθανάσιο. Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι απαιτείται αστυνόμευση της περιοχής και επιπλέον μέριμνα «για τους συνανθρώπους μας που καταλήγουν να φέρονται ότι αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Μάλιστα η μία από αυτές τις γραμμές, η 735 (Ζεφύρι ... Κάτω Πατήσια) εδώ και τέσσερα χρόνια αλλάζει το δρομολόγιο όταν νυχτώνει με απόφαση των εργαζομένων στην ΟΣΥ. Συγκεκριμένα από τις 6 το απόγευμα το χειμώνα και από τις 8 το βράδυ το καλοκαίρι το λεωφορείο περνά περιμετρικά του Ζεφυρίου, προκειμένου οδηγοί και επιβάτες να νιώθουν πιο ασφαλείς.

«Λιγότερα εισιτήρια, λιγότερα έσοδα»
«Σε μία περίοδο που ο ΟΑΣΑ αιμορραγεί οικονομικά θα έχουμε στη διάθεσή μας τρία λιγότερα οχήματα, τα οποία είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντικατασταθούν άμεσα με καινούργια. Αυτό συνεπάγεται ακόμα λιγότερα εισιτήρια, άρα ακόμα λιγότερα έσοδα. Μη ξεχνάμε ότι τα έσοδα από τα ΜΜΜ είναι μειωμένα το 2016 σε σχέση με πέρυσι κατά 12%. Βρισκόμαστε στο έλεος των κουκουλοφόρων», δηλώνει  ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ-ΟΣΥ. Σύμφωνα με τον κ, Ραυτόπουλο η διμοιρία των ΜΑΤ δεν εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των γραμμών καθώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι οδοί γύρω από το Πολυτεχνείο όπως η οδός Ιουλιανού, καθώς αν εγκλωβιστούν εκεί τα οχήματα δεν θα υπάρχει τρόπος διαφυγής.

Τρόμος στο Πολυτεχνείο
Δεν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνονται αποφάσεις για γραμμές που διέρχονται μπροστά ή πίσω από το Πολυτεχνείο. Όπως εξηγεί μιλώντας στην «Η» ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ κ. Φ. Νικολακόπουλος πριν από δύο χρόνια είχε αλλάξει η διαδρομή της γραμμής Α7 καθώς πραγματοποιείται με αρθρωτά λεωφορεία, τα οποία πολλές φορές δεν μπορούσαν να περάσουν πίσω από το Πολυτεχνείο για να βγουν στην οδό Στουρνάρη λόγω σταθμευμένων ΙΧ. Παρά τις επικλήσεις των οδηγών στην τροχαία να απεγκλωβίσει το λεωφορείο που ακινητοποιούταν κάθε φορά οι γερανοί της τρο- χαίας λόγω του σημείου και των συνεχών «εξεγέρσεων» ομάδων αγνώστων καθυστερούσε σημαντικά ή δεν πήγαινε καθόλου, με αποτέλεσμα να χάνονται δεκά-δες δρομολόγια. Έτσι αποφασίστηκε η γραμμή να αλλάξει διαδρομή και να κατεβαίνει όλη την λεωφόρο Αλεξάνδρας και να στρίβει αριστερά στην οδό Πατησίων. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι πριν από περίπου δύο χρόνια είχαν βάλει επίσης φωτιά καταστρέφοντας ολοσχερώς και ένα μίνι βαν που εκτελούσε την γραμμή 060 που φεύγει πίσω από το Πανεπιστήμιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο,  ενώ και το σταθμαρχείο που βρίσκεται απέναντι από το Πολυτεχνείο στην οδό Στουρνάρη είχε καταστραφεί ολοσχερώς τρεις φορές τα τελευταία πέντε χρόνια.

Αφοπλισμένη» η αστυνομία
Η αστυνομία πολλές φορές αδυνατεί να προφυλάξει τους πολίτες που επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μετακινηθούν ζητώντας από τον ΟΑΣΑ να αλλάξει τις διαδρομές λεωφορείων και τρόλεϊ ώστε να μη θρηνήσουμε θύματα.
Έτσι μετά από σχετικό αίτημα της Αστυνομίας ο ΟΑΣΑ αποφάσισε το Μάιο κάθε Παρασκευή και Σάββατο μετά τις 9 το βράδυ κανένα λεωφορείο και τρόλεϊ να μην περνά έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου. Ωστόσο η απόφαση διήρκησε μόνο λίγες εβδομάδες με αποτέλεσμα την Δευτέρα το βράδυ άλλα τρία τρόλεϊ να γίνουν στόχος αναρχικών. Η αλλαγή της διαδρομής των αστικών γραμμών έγινε μετά τις 21 Μαΐου όταν ομάδα αγνώστων σταμάτησε έξω από το Πολυτεχνείο διερχόμενο τρόλεϊ και αφού ανάγκασε τους επιβάτες και τον οδηγό να αποβιβαστούν, το πυρπόλησε με βόμβες μολότοφ. Τώρα το μοναδικό μέτρο είναι μία διμοιρία ΜΑΤ να βρίσκεται έξω από το Πολυτεχνείο.


Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ ωστόσο αναρωτιούνται κατά πόσο το μέτρο αυτό είναι αρκετό καθώς αφορά μόνο την είσοδο και όχι τις διαδρομές γύρων από το Πολυτεχνείο. Ζητούν μάλιστα την άμεση λήψη μέτρων από την διοίκηση με μόνιμες αλλαγές στην διαδρομή των μέσων μαζικής μεταφοράς.