Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Πέτη Πέρκα: Ετοιμάζεται το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών ως βασικός μοχλός ανάπτυξης !!!

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε η Γενική Γραμματέας Μεταφορών κα Πέτη Πέρκα, στον Νίκο Καραγιάννη για το ypodomes.com. Μεταξύ άλλων η κα Πέρκα μίλησε για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που ετοιμάζεται, τις εξελίξεις στο θέμα των Υδατοδρομίων, την ανάπτυξη των Logistics στη χώρα, την υλοποίηση του νέου κεντρικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, τα σχέδια για την Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα στη χώρα κ.α. Ειδικότερα για τα Logistics μίλησε για το υπό δημιουργία Action Plan που θα βοηθήσει τη χώρα να γίνει διαμετακομιστικό κέντρο το οποίο θα μπορέσει να μεγαλώσει την συμβολή του κλάδου στο ΑΕΠ της χώρας.


Ερ. Στο Υπουργείο ετοιμάζετε ένα μεγάλο στρατηγικό σχέδιο για τις Μεταφορές. Τι ακριβώς περιέχει και που στοχεύει;

Πέτη Πέρκα: Πρόκειται για ένα Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα στη χώρα. Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός είναι πολύ σημαντικός όχι μόνο για να σταματήσει η κατασπατάληση πόρων με υλοποίηση έργων των οποίων δεν έχει τεκμηριωθεί η σκοπιμότητα, αλλά κυρίως για να δοθεί ώθηση και να υποστηριχθεί ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του τομέα των Μεταφορών προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Όπως όλοι γνωρίζουμε και η διεθνής εμπειρία καταδεικνύει ο τομέας των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών έχει θεμελιώδη επίπτωση στην οικονομία και την κοινωνία και αποτελεί ισχυρό αναπτυξιακό τομέα για κάθε χώρα. Με την σωστή αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας και τον κατάλληλο στρατηγικό σχεδιασμό, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και να δημιουργήσει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών προβλέπεται συλλογή και ανάλυση δεδομένων, ίδρυση παρατηρητηρίου και καθορισμός του ρόλου των ειδικών μονάδων του Υπουργείου, ανάπτυξη εθνικού μοντέλου μεταφορών και βάσεων δεδομένων κ.α.

Αυτό είναι το λεγόμενο «Transport Master Plan». Εμείς έχουμε εξασφαλίσει ένα ικανό ποσό για τεχνική βοήθεια από το Jaspers μέσω της ΕΤΕπ. Μέχρι τέλη Δεκέμβρη θα έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης για να ξεκινήσει ο σχετικός διαγωνισμός.

Το Στρατηγικό αυτό Σχέδιο Μεταφορών θα είναι μία μεγάλη κληρονομιά για τη χώρα αλλά και για το Υπουργείο μας. Ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η έλλειψη δεδομένων, που είναι το βασικό για να ξεκινήσει η διαδικασία. Ωστόσο, έχουμε αναπτύξει καλή συνεργασία με τους φορείς και σε επόμενη φάση θα είμαι έτοιμη να πω περισσότερα.

Για να καταλάβετε τη σπουδαιότητα αυτού του Στρατηγικού Σχεδιασμού, σας λέω πως αν το είχαμε ήδη έτοιμο ίσως να ήταν και διαφορετική η θέση της χώρας.

Ερ.Τι βάζουμε σε αυτό το κουτί που το ονομάζουμε Στρατηγικό Σχεδιασμό;

Πέτη Πέρκα: Καλή η ερώτηση σας. Σας λέω λοιπόν πως καταρχάς βάζουμε τις εμπορευματικές μεταφορές για τις οποίες θέτουμε συγκεκριμένους αναπτυξιακούς και στρατηγικούς στόχους. Θέλουμε για παράδειγμα μεταφορές από Ανατολή προς Ευρώπη; Η απάντηση είναι ναι. Άρα πως το επιτυγχάνουμε αυτό; Η χώρα μας έχει πολλά λιμάνια, ποια από αυτά μπορούν να αναπτυχθούν σε αυτό τον τομέα; Θα πρέπει να επιλέξουμε. Αντίστοιχα ισχύουν και για τις επιβατικές μεταφορές.

Επίσης, με το κυκλοφοριακό μοντέλο που αναπτύσσουμε και ανάλογα με τα δεδομένα χαρτογραφούμε ποιες είναι οι ανάγκες της χώρας σε έργα και δράσεις, και εντοπίζουμε τις δυνατότητες και ευκαιρίες ανάπτυξης της κάθε περιοχής. Βάσει αυτών των στοιχείων σχεδιάζουμε τις μεταφορές με έναν χρονικό προσδιορισμό.

Ερ. Άρα πάμε σε συνδυασμένες μεταφορές. Έχουμε ως πύλες εισόδου τα λιμάνια και τα αεροδρόμια και δρόμοι-σιδηρόδρομοι θα παίξουν το ρόλο του μεταφορέα από και προς την Ευρώπη;

Πέτη Πέρκα: Ναι, η χώρα μπορεί να παίξει το ρόλο του διαμετακομιστικού κέντρου, μέσα από τα logistics. Πρόκειται για έναν κλάδο που ήδη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην Ελληνική Οικονομία, με ποσοστό που κυμαίνεται περίπου στο 10% του εθνικού ΑΕΠ. Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί το Συμβούλιο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και αναπτύσσεται ένα ακόμη σημαντικό σχέδιο. Πρόκειται για το Action Plan για τα logistics το οποίο παρουσιάζει βήμα-βήμα τις δράσεις που πρέπει να υλοποιήσουμε για την ανάπτυξη του κλάδου. Είμαστε στο στάδιο ολοκλήρωσής του και σύντομα θα είμαστε σε θέση να σας παρουσιάσουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο σχέδιο και είναι πολύ ενθαρρυντικό πως επιτέλους στο Θριάσιο έχουμε Ανάδοχο. Είμαστε έτοιμοι να τον αναδείξουμε και υπολογίζουμε σε μεγάλη ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα.

Ερ. Έχω ένα ερώτημα. Υπάρχει σχεδιασμός για την μετακίνηση των επιβατών πέρα από τους βασικούς άξονες; π.χ. θέλω να πάω από την Αθήνα σε ένα χωριό κοντά στη Λάρισα. Φτάνοντας στο σταθμό, έχω επιλογές για κάποιο άλλο μέσο;

Πέτη Πέρκα: Αναφέρεστε στην πολυτροπικότητα, δηλαδή στην ανάπτυξη των μέσων ώστε ο επιβάτης να μπορεί να μετακινηθεί εύκολα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Πρόκειται για μια διεθνή τάση ή οποία θα έλεγα ότι μέχρι σήμερα στη χώρα μας δεν έχουν αναπτυχθεί συντονισμένες προσπάθειες και δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Με τον Στρατηγικό Σχεδιασμό, όπως σας προανέφερα, θα έχουμε τη δυνατότητα να εντοπίσουμε και αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του συνόλου των μέσων μεταφοράς ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη τους συνολικά και συνδυαστικά.

Ερ. Άρα έτσι καταρρίπτεται και η θεωρία της «ανταγωνιστικότητας» του Σιδηρόδρομου με τα ΚΤΕΛ που συζητείται εδώ και χρόνια μιας και τα δύο μέσα θα μπορούν να συνεργαστούν.

Πέτη Πέρκα: Κοιτάξτε αυτή η ανταγωνιστικότητα είναι αποτέλεσμα κακού και αποσπασματικού σχεδιασμού. Τα μέσα πρέπει να είναι συμπληρωματικά, να διαρθρώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιείται η αποτελεσματικότητά τους. Το ίδιο ισχύει και στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και εκεί παρατηρείται έντονος -υποθετικά- ανταγωνισμός ανάμεσα κυρίως σε οδικές-σιδηροδρομικές μεταφορές. Ο ανταγωνισμός αυτός όμως θα πρέπει να εκλείψει αν θέλουμε να αναπτυχθούμε. Δεν θα πρέπει να εστιάζουμε στο πως θα μοιράσουμε την πίτα αλλά στο πως θα ενεργήσουμε ώστε να την μεγεθύνουμε. Ποιες δράσεις δηλαδή θα προωθήσουμε ώστε να αυξήσουμε τις ροές προσώπων και αγαθών, συνολικά για όλους.

Ερ. Πάμε ξανά στα Logistics. Με την ανάπτυξη της COSCO δημιουργείται η ανάγκη για υποδομές και επιχειρηματική δράση, άρα πως το Υπουργείο προτίθεται να οργανώσει τον κόσμο των logistics;

Πέτη Πέρκα: Σε ότι αφορά τις υποδομές το Υπουργείο μας έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προκειμένου να ολοκληρωθούν οι βασικοί άξονες οδικοί και σιδηροδρομικοί και να γίνουν οι απαραίτητες συνδέσεις που αποτελούν προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών. Στο σχέδιο δράσης για την εφοδιαστική το οποίο ολοκληρώνεται άμεσα, περιγράφονται συγκεκριμένοι στρατηγικοί στόχοι, γίνεται ανάλυση των κινδύνων και των ευκαιριών, προσδιορίζονται οι βασικοί τομείς άσκησης πολιτικών για την ανάπτυξη του κλάδου. Ειδικότερα για κάθε τομέα πολιτικής περιγράφονται συγκεκριμένες και χρονικά προσδιορισμένες δράσεις για την άσκηση των πολιτικών αυτών. Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης έχει γίνει αναλυτική καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης σε όλους τους κρίσιμους τομείς για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής και λαμβάνεται υπόψη η σύνθεση των τάσεων και προοπτικών σε θέματα συνεργειών, νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ΤΠΕ. Με την υλοποίηση των συγκεκριμένων δράσεων στοχεύουμε στην δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος για την υποστήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών.

Ερ. Ας πάμε στο θέμα που έχετε ασχοληθεί πολύ προσωπικά και μιλώ για τα Υδατοδρόμια. Το θέμα ενδιαφέρει πολλές περιοχές της χώρας όπως το Νότιο Αιγαίο όπου πολλά μικρά νησιά «άγονα» σήμερα το περιμένουν.

Πέτη Πέρκα: Μετά από πολλές και εντατικές προσπάθειες, έχουν αδειοδοτηθεί έως σήμερα τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας και των Παξών, ενώ ολοκληρώνεται η διαδικασία για την έκδοση της άδειας του υδατοδρομίου Πάτρας. Επιπλέον, το σχέδιο νόμου, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης είναι έτοιμο να συζητηθεί από τις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής. Παράλληλα, συνεχίζουμε τις προσπάθειες ώστε μέχρι την Άνοιξη να έχει δημιουργηθεί ένα ικανό δίκτυο με σημαντικές επιχειρησιακές δυνατότητες για τους επενδυτές που αναλαμβάνουν τη λειτουργία των υδατοδρομίων και το πτητικό έργο των υδροπλάνων. Στην κατεύθυνση, ανάπτυξης του δικτύου των υδατοδρομίων εντάσσονται οι προγραμματικές συμβάσεις του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, ο οποίος έχει εξασφαλίσει πόρους για τη χρηματοδότησή τους, καθώς και οι αντίστοιχες προγραμματικές συμβάσεις της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί η ευρεία αποδοχή του σχεδίου για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων από τα πρώτα στάδια υλοποίησης του έργου. Η αποδοχή αυτή συνδέεται με τα αναμενόμενα πολλαπλά οφέλη, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, από την ανάπτυξη των μεταφορών με υδροπλάνα. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η Ελλάδα, είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρώπη, μετά την Κροατία που στοχεύει στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων. Ο νησιωτικός χαρακτήρας της χώρας μας ευνοεί τις συνθήκες για την επιτυχή υλοποίηση αυτού του σχεδίου.


Ερ. Σχετικά με τις αντιρρήσεις που υπάρχουν από την αγορά για το Νομοσχέδιο αυτό, θα υπάρξει κάποια βελτίωση;

Πέτη Πέρκα: Με το σχέδιο νόμου αντιμετωπίζονται και επιλύονται σημαντικά προβλήματα που έχουν ανακύψει από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Σκοπός του νομοσχεδίου είναι να διευκολύνει και επιταχύνει τη διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων ώστε να αρθούν χρόνια προβλήματα που οδηγούν σε δυσανάλογες καθυστερήσεις στην αδειοδότησή τους. Τα σχόλια και οι προτάσεις που αναδεικνύονται μέσα από τη διαδικασία διαβούλευσης λαμβάνονται υπόψη. Σε κάθε περίπτωση η συζήτηση για το νομοσχέδιο συνεχίζεται στις Επιτροπές της Βουλής πριν την οριστικοποίησή του και υποβολή του προς ψήφιση. Μέσα από αυτές τις θεσμικές διαδικασίες, είναι βέβαιο πως όλα τα θέματα θα επιλυθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


Ερ. Η χώρα μας θα αποκτήσει πόλεις που θα λειτουργούν με βάση την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα;

Πέτη Πέρκα: Με την ανάληψη των καθηκόντων μου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διαπίστωσα την έλλειψη οργανικής μονάδας με αρμοδιότητες στα θέματα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Θα πρέπει να σας αναφέρω ότι η βιώσιμη αστική κινητικότητα προωθείται μέσα από στρατηγικά κείμενα της Ε.Ε. όπως η «Πράσινη Βίβλος» και η «Λευκή Βίβλος» τα οποία παρέχουν κατευθύνσεις για το σχεδιασμό βιώσιμων αστικών μεταφορών. Η. Ε.Ε. έχει καταρτίσει σχετικές οδηγίες για την ανάπτυξη και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, τα γνωστά ΣΒΑΚ, οι οποίες επί της ουσίας ενσωματώνουν τις βέλτιστες πρακτικές σχεδιασμού που εφαρμόζονται σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Στοχεύουν στην ανάπτυξη μέτρων Βιώσιμης Κινητικότητας με άξονα την βελτίωση της ποιότητας ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος, την κοινωνική συνοχή.

Τα ΣΒΑΚ αναπτύσσονται με μακροπρόθεσμο όραμα, συνηθέστερα 10ετίας. Η διαφορά τους από τις παραδοσιακές μεθόδους σχεδιασμού έγκειται στην ουσία σε τέσσερις πυλώνες: τη συνεργασία των αρμόδιων φορέων καθ’ όλη τη διάρκεια σχεδιασμού, την ενεργή συμμετοχή των πολιτών, την επιλογή των κατάλληλων μέτρων από ένα σύνολο εναλλακτικών, και κυρίως τη μετέπειτα παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής των μέτρων αυτών.
Το Υπουργείο μας έχει θέσει ψηλά στις προτεραιότητές του την προώθηση των ΣΒΑΚ στις διαδικασίες σχεδιασμού των μεταφορών. Για το σκοπό αυτό έχουμε συγκροτήσει Διυπουργική Ομάδα Εργασίας για την κατάρτιση πλαισίου προδιαγραφών για την ανάπτυξη και υλοποίηση των ΣΒΑΚ, στη βάση των Οδηγιών της Ε.Ε. Στην Ομάδα μετέχουν εκπρόσωποι από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών, καθώς και από διακεκριμένους Επιστημονικούς Φορείς. Παράλληλα, είμαστε σε συνεργασία με το Πράσινο Ταμείο το οποίο πρόκειται να χρηματοδοτήσει τέτοιες μελέτες, και αναμένουμε οι Δήμοι να ανταποκριθούν θετικά σε αυτή την πρόκληση για επανασχεδιασμό των πόλεων τους.

Με τις προδιαγραφές που ετοιμάζονται δημιουργείται για πρώτη φορά ένα ενιαίο πλαίσιο σχεδιασμού, στρατηγικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα, που διασφαλίζει ότι οι μελέτες πραγματικά θα αξιοποιηθούν, και δεν θα παραμείνουν ξεχασμένες στα συρτάρια. Θα πρέπει να υπογραμμίσω ότι η συμμετοχή των πολιτών αλλά και η συνεργασία των φορέων στη φάση σχεδιασμού είναι καταλυτικής σημασίας για την επιτυχή υλοποίηση των ΣΒΑΚ από τους Δήμους. Με τα ΣΒΑΚ προωθούνται βιώσιμοι τρόποι μετακίνησης όπως είναι το ποδήλατο, που δυστυχώς έως σήμερα αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, η πεζή μετακίνηση και φυσικά το μεγαλύτερο φορτίο το αναλαμβάνουν οι Δημόσιες Συγκοινωνίες. Ο σχεδιασμός σε μητροπολιτικές πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη κ.α. προϋποθέτει αξιόπιστες συγκοινωνίες, ώστε οι ίδιοι οι πολίτες να στηρίζουν τα μέσα μεταφοράς και να περιορίσουν στο ελάχιστο τη χρήση του αυτοκινήτου. Η ανάπτυξη του μετρό, βοηθά στην ενίσχυση της αξιοπιστίας των ΜΜΜ και στην αύξηση του μεριδίου των χρηστών δημόσιας συγκοινωνίας. Έως το 2020 αναμένουμε να λειτουργήσει το Μετρό της Θεσσαλονίκης ώστε να ανακουφιστεί η λειτουργία της πόλης, που το έχει μεγάλη ανάγκη.

Ερ.Με τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα η κατάσταση δεν είναι καλή, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα, ειδικά στην καθημερινότητα. Τι θα γίνει εδώ;

Πέτη Πέρκα: Πράγματι, διαπιστώνονται πολλά προβλήματα κυρίως στην ΟΣΥ καθώς καθημερινά δρομολογούνται λιγότερα λεωφορεία από όσα προβλέπεται. Το Υπουργείο μας κινεί διαδικασίες ώστε μέσα από προγράμματα να εξασφαλιστούν πόροι για την προμήθεια λεωφορείων. Θα προτιμούσα όμως να πούμε περισσότερα με την οριστικοποίηση αυτών των ενεργειών.

Γενικώς στις εταιρείες έχουν εντοπιστεί ελλείψεις στο ανθρώπινο δυναμικό και ιδίως σε μηχανοδηγούς, οδηγούς και τεχνικό προσωπικό, που είναι απολύτως αναγκαίο για την εύρυθμη καθημερινή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Για την αντιμετώπιση αυτών των ελλείψεων, έχει προχωρήσει η προέγκριση για την πρόσληψη περίπου 1.000 ατόμων που θα επαναφέρουν τις αστικές συγκοινωνίες σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.

Πέραν όμως αυτών των συγκεκριμένων θεμάτων, χρειάζεται συνολική αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Επιβάλλεται να τεθούν στόχοι μετρήσιμοι, να προχωρήσει η ομιλοποίηση των φορέων, ώστε να επιτύχουμε οικονομίες κλίμακας και αποτελεσματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς.


Ερ. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ανάγκη σύστασης ενός Οργανισμού Συγκοινωνιών;

Πέτη Πέρκα: Σήμερα στη Θεσσαλονίκη τον ρόλο της εποπτείας και του ελέγχου εκτέλεσης των αστικών συγκοινωνιών που εκτελούνται από τον ΟΑΣΘ, τον έχει ο ΣΑΣΘ. Ωστόσο με την υφιστάμενη δομή του, το ΣΑΣΘ δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση του μετρό, την ανάπτυξη πιθανά της θαλάσσιας συγκοινωνίας και τον αναγκαίο συντονισμό μεταξύ του συνόλου των μέσων. Πέραν όμως των αναγκών που θα αναδειχθούν από την ανάπτυξη των δικτύων στην πόλη, είναι σημαντικό, ήδη, από αυτό το στάδιο ο σχεδιασμός και η εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών να υλοποιείται από έναν φορέα με θεσμοθετημένες, ουσιαστικές αρμοδιότητες στα πρότυπα του ΟΑΣΑ της Αθήνας. Όπως γνωρίζετε το Υπουργείο μας, επεξεργάζεται το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση της ενιαίας αυτής αρχής. Η δημιουργία της θα έχει θετικό αντίκτυπο για τις μετακινήσεις των πολιτών της Θεσσαλονίκης.



Ερ.Πείτε μας για το ΚΤΕΛ Ελαιώνα. Νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για την δημιουργία ενός Σύγχρονου Κεντρικού Τερματικού Σταθμού των ΚΤΕΛ. Η σημερινή εικόνα είναι δυσφημιστική.

Πέτη Πέρκα: Το έργο του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, είναι το πρώτο έργο που προώθησα προσωπικά για την ένταξή του στο Πακέτο Γιούνκερ. Για την υλοποίησή του έχουμε αναπτύξει πολύ καλή συνεργασία με τη διοίκηση των Υπεραστικών ΚΤΕΛ και την Αττικό Μετρό, έχοντας την υποστήριξη και καθοδήγηση της ΕΤΕπ. Το έργο από άποψη σχεδιασμού είναι αρκετά ώριμο καθώς ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες από το ΕΜΠ. Απομένει να ολοκληρωθούν ορισμένες εκκρεμότητες που αφορούν στην ενδεδειγμένη μορφή του σχήματος για την υλοποίησή του.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για το Λεκανοπέδιο Αττικής, το οποίο εκτός από τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, σχεδιάζεται να εξυπηρετεί επιπλέον τις Διεθνείς Επιβατικές Μεταφορές. Όπως γνωρίζετε, οι αφετηρίες των Διεθνών Λεωφορειακών Γραμμών χωροθετούνται σήμερα κυρίως στο κέντρο της Αθήνας με συνέπεια τη δημιουργία σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων. Η συγκέντρωση των υπεραστικών ΚΤΕΛ και των διεθνών γραμμών σε έναν κεντρικό σταθμό θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά την πόλη και θα αναβαθμίσει ποιοτικά την εξυπηρέτηση των επιβατών. Είναι βέβαιο, με την υλοποίηση του Κεντρικού Σταθμού θα επηρεαστούν θετικά οι λειτουργίες της πόλης και θα διευκολυνθούν στο μέγιστο βαθμό οι μετακινήσεις εντός και εκτός της χώρας.

Ερ.Το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι και πάλι στην επικαιρότητα. Πως θα καταφέρουμε να μειώσουμε την επικινδυνότητα στους δρόμους;

Πέτη Πέρκα: Η Οδική Ασφάλεια είναι μείζον ζήτημα που είναι ψηλά στην ατζέντα μας. Για τη βελτίωση του διυπουργικού συντονισμού στη χάραξη πολιτικής σε θέματα οδικής ασφάλειας, , έχουμε καταρτίσει στο Υπουργείο μας ολοκληρωμένο σχέδιο με προτάσεις που αφορούν την επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, την σταθερή χρηματοδότηση δράσεων οδικής ασφάλειας από ποσοστό πόρων, προερχόμενων από την είσπραξη προστίμων από την παραβίαση του ΚΟΚ. Η κατανομή των πόρων αυτών για την χρηματοδότηση δράσεων οδικής ασφάλειας προβλέπεται να υλοποιείται μέσω ενός ευέλικτου διοικητικού μηχανισμού. Σκοπός είναι η επίτευξη και παρακολούθηση των στόχων που τίθενται στο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια με ορίζοντα το 2020.

Ένα τέτοιο παράδειγμα δράσης που αποσκοπεί πρωτίστως στην Ανάπτυξη Παιδείας και Κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας, είναι το έργο “Ανάπτυξη και Λειτουργία Ηλεκτρονικής Ακαδημίας Οδήγησης “e-Drive Academy”. Η Ηλεκτρονική Ακαδημία Οδήγησης “e-Drive Academy”, είναι ένας συνεχώς εξελισσόμενος ηλεκτρονικός κόμβος, μέσα από τον οποίο παρέχεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης, σε θέματα Οδικής Ασφάλειας. Με αυτό τον τρόπο, θα παρέχεται για πρώτη φορά σε ολόκληρη την κοινότητα των εμπλεκομένων και των ενδιαφερόμενων στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, ένα σύγχρονο, επιστημονικά και τεχνικά άρτιο εργαλείο εκπαίδευσης.

Το εργαλείο αυτό μπορεί πολύ εύκολα να μπει σε κάθε σπίτι, σε κάθε Η/Υ, τάμπλετ ή έξυπνο τηλέφωνο, με περιεχόμενο στοχευμένο ανά ηλικιακή ομάδα (βιβλία, παιχνίδια κλπ), ανά επαγγελματική κατηγορία και ιδιότητα (επαγγελματίες οδηγούς, γονείς, εκπαιδευτές κλπ), μέσω διαδικτύου. Βασικός στόχος είναι η ανωτέρω ηλεκτρονική πλατφόρμα να αποτελέσει το σύγχρονο εργαλείο για την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα Οδικής Ασφάλειας με την εισαγωγή της στο σχολείο και περαιτέρω με την καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδηγικής συμπεριφοράς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com